Hoe krijg je meer klanten?

Hoe krijg je meer klanten?

Iedere ondernemer heeft 1 doel, ongeacht of je nu dure villa’s verkoopt, commerciële dienstverlening biedt of als timmerman bezig bent: klanten binnenhalen! Zonder klanten heb je immers geen omzet, zonder klanten ben je simpelweg voor niets bezig. Maar hoe krijg je het voor elkaar om meer klanten te krijgen? Hoe maak je je meer zichtbaar en hoe zorg je ervoor dat je personeel ook goed bezig is? Hier dan ook tips om klanten jouw bedrijf te laten vinden!



Naamsbekendheid

Oké, misschien een open deur, maar toch. Hoe kunnen mensen je vinden als ze het bestaan van je bedrijf simpelweg niet (kunnen) weten? Wees dus zichtbaar. Online, maar voor veel bedrijven is een offline zichtbaarheid net zo goed belangrijk.

Vergoten van de verkoopvaardigheden binnen het bedrijf

Een verkooptraining voor je personeel werpt zeker zijn vruchten af. Zij moeten het immers voor je doen! Pak dit goed aan door mensen met verstand van zaken deze training te laten geven. Verkeerde methodes zijn immers snel aangeleerd en moeilijker afgeleerd. Een bedrijf als No Non Sales kan je helpen met het geven van salestrainingen, het coachen van de salesmanager op zich nemen of bijvoorbeeld de structuur binnen jouw verkoopafdeling eens onder de loep te nemen. Zo zal de kennis op een efficiënte manier toegepast kunnen gaan worden.

Zorg voor positieve reclame door derden

Inderdaad de ouderwetse mond-tot-mond reclame werkt nog altijd het beste. Eigenlijk kunnen daar zelfs de online reviews niet tegen op, hoewel die voor je online zichtbaarheid ook broodnodig zijn. Maar mensen die positief over jouw bedrijf praten tegen hun relaties, die zijn goud voor jouw bedrijf! Ben je vooral afhankelijk van de onlinewereld? Vraag je klanten dan ook of ze een review willen schrijven door dit standaard na een bestelling te vragen via een automatische mail. Jij hoeft er verder niet meer naar te kijken, maar het levert misschien wel een leuke review op. Goed voor je positie in Google, goed voor de reclame op zich!

Biedt service!

Een klant is in no-time geen klant meer als de service waardeloos is. Is er iets aan de hand met jouw product, handel dit altijd netjes af! Een fijne service maakt indruk en heeft vaak een positieve weerslag op de klant. Ga jij hier slordig mee om, dan kan je het wel vergeten en ben je de klant kwijt. En het nadeel is: ook de mensen om deze klant heen kan je kwijt zijn. Erger nog, de klant kan het uitgebreid, overdreven negatief op internet plaatsen. En negatieve reclame: die vergeten mensen nog minder snel dan positieve!

USP’s

Unique Selling Points of met andere woorden gezegd: wat maakt jouw bedrijf uniek? Waarom zou een klant voor jou moeten kiezen in plaats van je concurrent? Ga er eens rustig voor zitten om te bedenken wat jouw bedrijf anders maakt. Heb je deze USP’s helder voor ogen? Gebruik ze dan ook. Vermeld het duidelijk in je reclame-uitingen, verwerk het in een pakkende slogan en zet ze op je site!


© 2015 Wimpie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.