Wat is Topical Authority & Hoe Werkt Het?

Wat is Topical Authority & Hoe Werkt Het?

Topical Authority verwijst naar het niveau van betrouwbaarheid of geloofwaardigheid dat een website heeft op een specifiek onderwerp, verkregen door middel van kwalitatieve content, gezaghebbende links en sociale media-aandelen.

Het is belangrijk voor SEO omdat het de rankings verhoogt en organisch verkeer verbetert.

Om Topical Authority op te bouwen, moeten content makers een sterke contentstrategie hebben, zich richten op topic clusters, gebruikersintentie begrijpen en een goed gestructureerde sitestructuur hebben die SEO-indicatoren bevat.

Het is een marathon, geen sprint, maar linkbuilding en goed geschreven content zijn uitstekende manieren om organische trust op te bouwen.



Met Topical Authority kun je de ranking verbeteren en organisch verkeer verhogen. Hier zijn wat tips om te helpen met het opbouwen van Topical Authority.

Word dé autoriteit in uw branche in de ogen van de grote zoekmachines en bouw een ijzersterke voorsprong op!

Je hebt waarschijnlijk al vaak het woord "autoriteit" gehoord als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Maar wat betekent het precies? En als je al weet wat het is, vraag je je misschien af, hoe kan ik meer content toevoegen aan mijn website?

Nou, autoriteit verwijst naar de kracht of invloed die een bepaald stuk content heeft ten opzichte van andere informatie op het internet.

Bij SEO, hoe hoger de waargenomen autoriteit van een pagina is, hoe groter de kans dat deze goed scoort in organische zoekopdrachten.

Als je wilt dat jouw content hoog scoort op Google, moet je autoritatieve content creëren. Door hoogwaardige content te maken, bouw je vertrouwen op bij zowel bezoekers als Google.

Hoogwaardige content helpt je reputatie en verhoogt de kans dat je gevonden wordt op zoekresultatenpagina's van zoekmachines (SERP's).

In deze post gaan we dieper in op alles wat je moet weten over Topical Authority. Laten we beginnen met het uitleggen van de SEO-definitie van Topical Authority.

Wat is Topical Authority?

Autoriteit is een maatstaf van betrouwbaarheid of geloofwaardigheid.

Voor zoekmachines beschrijft het de mate van belangrijkheid die aan een bepaalde webpagina of site wordt gegeven. Bijvoorbeeld, Google gebruikt autoriteitssignalen om te bepalen hoe belangrijk bepaalde pagina's zijn voor gebruikerszoekopdrachten.

Topical Authority is een maatstaf van autoriteit die je verdient door hoogwaardige content. Meer hoogwaardige, informatieve artikelen betekent dat meer mensen jouw website zullen vertrouwen als een gezaghebbende bron over een specifiek onderwerp.

Zo zou een blogpost over SEO geschreven door een bekende expert in hun vakgebied meer gewicht hebben dan een post van een beginner of iemand die zichzelf nog niet heeft gevestigd als een gezaghebbende expert op een onderwerp.

Aan de andere kant zou een post van een splinternieuw bedrijf niet zoveel gewicht hebben omdat niemand hen nog kent of vertrouwt.

Topical Authority is belangrijk omdat het laat zien hoe goed je je publiek begrijpt en waar ze naar op zoek zijn op het internet.

Websites rangschikken op autoriteit

Topical Authority is ook een metriek die websites rangschikt op basis van de kwaliteit van de informatie die ze bieden. Je kunt Topical Authority krijgen door hoogwaardige content, gezaghebbende links die naar je website wijzen en social media shares.

Als we het hebben over SEO en autoriteit, is het essentieel om onderscheid te maken tussen twee termen: Topical Authority en domein autoriteit.

Terwijl Topical Authority afkomstig is van de kwaliteit en uniciteit van een contentstuk en de superioriteit van de on-page SEO, ondersteunt domein autoriteit meer technische SEO, zoals link building.

Waarom Moeten Contentmakers Zich Hierom Bekommeren?

Welnu, zoals we al hebben genoemd, helpt Topical Authority met SEO en hoger scoren voor de topzoekmachines.

Daarom moeten contentmakers Topical Authority toevoegen aan hun contentcreatie- en marketingstrategie.

Als je wilt scoren op topzoekmachines zoals Google, moet je je zeker gaan bekommeren om Topical Authority.

Als je je richt op het integreren van meer Topical Authority in jouw websites, zullen ze meer klikken en views krijgen van mensen die op zoek zijn naar informatie over die onderwerpen.

En het beste van Topical Authority is dat je het kunt controleren zolang je maar weet hoe je dat moet doen.

Laten we dus nu bespreken hoe Topical Authority werkt voordat we enkele strategieën aanbieden die je kunt gebruiken om jouw Topical Authority op jouw site te maximaliseren.

Word dé autoriteit in uw branche in de ogen van de grote zoekmachines en bouw een ijzersterke voorsprong op!

Hoe Werkt Topical Authority?

Topical Authority kreeg prominente aandacht met het Hummingbird-algoritme van Google in 2013, dat de manier veranderde waarop Google content analyseerde en een betere strategie creëerde om gebruikers te helpen die op zoek zijn naar informatie vanaf hun mobiele apparaten.

Het veranderde hoe content gerangschikt werd, dat nu beoordeeld werd op relevantie voor de zoekopdracht van een gebruiker.

Bovendien kon Google nu gebruikerscontent analyseren vanuit meer denkprocessen op basis van conversational searches, en dat veel sneller doen.

Vóór Hummingbird richtten de algoritmen van Google zich op trefwoorden. Trefwoorden waren belangrijk omdat ze Google hielpen te begrijpen wat gebruikers wilden zien bij het zoeken.

Google kon de context achter zoekopdrachten van gebruikers niet begrijpen of verwerken. Als iemand bijvoorbeeld zocht naar [hoe maak je een taart], kon Google aannemen dat ze een recept bedoelden.

Maar als je vroeg [wat is het verschil tussen bakken en koken?], zou je een ander antwoord verwachten.

Google vertrouwde zwaar op inbound links en andere factoren om te bepalen of een pagina hoger moest ranken. Deze factoren omvatten de populariteit van links, het aantal pagina's waarnaar de inhoud linkte en de leeftijd van het domein of de website.

Bovendien hadden links van gezaghebbende domeinen invloed op SEO ranking en was het belangrijk om te focussen op zoekwoordanalyse.

Met Topical Authority is het ook essentieel om unieke kwaliteit en grondige inhoud te produceren met een authentiek begrip van de onderwerpen die in een contentstuk worden besproken.

Bovendien leunt Topical Authority op on-page SEO om effectief en organisch de autoriteit van de website van een merk op te bouwen, wat kan helpen om doorklikpercentages te verbeteren.

Topical Authority raakt trefwoordoptimalisatie en talloze belangrijke on-page SEO-factoren.

Als het stuk Topical Authority heeft, zal de schrijver waarschijnlijk meer zoekwoorden opnemen die betrekking hebben op dat onderwerp, zowel opzettelijk als onopzettelijk.

En het zal betere leesbaarheid hebben omdat inhoudsstukken geschreven door invloedrijke schrijvers die een dieper begrip hebben van een onderwerp de leesbaarheid moeten kunnen verbeteren.

Content zal ook goed gericht zijn. Een merk met autoriteit in zijn domein of branche zal in staat zijn om de soorten inhoud te bepalen die resoneren met zijn klanten en de antwoorden bieden op hun vragen.

Nu we weten hoe Topical Authority werkt, laten we het meer hebben over hoe je Topical Authority in content kunt creëren.

4 Strategieën voor het opbouwen van Topical Authority

Als je Topical Authority wilt begrijpen en opbouwen, is het belangrijk om een goede strategie te hebben. Hieronder vind je vier strategieën die kunnen helpen bij het opbouwen van Topical Authority:

1. Content Strategie

Een goede content strategie is cruciaal voor het opbouwen van Topical Authority. Dit houdt in dat je een plan hebt voor het regelmatig creëren van content die gericht is op het opbouwen van autoriteit op specifieke onderwerpen. Hierbij is het belangrijk om te focussen op het helpen van je lezers en het delen van kennis die zij willen leren.

Je kunt hierbij kijken naar wat er in jouw branche wordt besproken en daarop inspelen door bijvoorbeeld je eigen visie op deze onderwerpen te delen. Het is ook mogelijk om te kijken naar vragen die gebruikers hebben en deze te beantwoorden in jouw content.

Denk daarnaast goed na over hoe je deze content deelt op je website, social media en andere kanalen.

2. Topic Clusters

Bij het kiezen van onderwerpen is het belangrijk om je te focussen op een paar specifieke onderwerpen en deze te gebruiken als de basis voor jouw website. Hierdoor kun je jezelf positioneren als expert op deze onderwerpen en autoriteit opbouwen.

Topic Clusters zijn een manier om je content op een logische manier te structureren. Het idee hierachter is dat je content rondom een centraal onderwerp groepeert en deze onderverdeelt in kleinere sub-onderwerpen. Door deze sub-onderwerpen te koppelen aan het centrale onderwerp bouw je autoriteit op in zoekmachines op dat onderwerp.

Je kunt een Topic Cluster structureren door een pillar page te maken rondom het centrale onderwerp. Op deze pagina geef je een breed overzicht van het onderwerp en verwijs je naar de sub-onderwerpen. Bij deze sub-onderwerpen maak je vervolgens diepgaandere content die koppelt naar de pillar page. Hierdoor krijg je een intern linkprofiel dat jouw autoriteit op dat onderwerp versterkt.

Belang van Topical Authority voor SEO

3. Gebruikersintentie

Veel contentmarketeers maken gebruik van een relevante Topical Authority strategie die zich richt op gebruikersintentie.

Google en andere zoekmachines hebben intelligente algoritmes die zich richten op de intentie van een gebruiker.

Als een gebruiker op zoek is naar informatie op basis van trefwoorden of als ze informatie invoeren over een onderwerp, proberen zoekmachine-algoritmes de intentie van de gebruiker achter een bepaalde zoekopdracht te achterhalen.

De algoritmes kunnen zich richten op standaard- en kleine interpretaties van de vraag van een gebruiker. Om dit beter uit te leggen, kunnen we de "Do, Know, Go" -theorie bespreken als het gaat om hoe een gebruiker een vraag stelt op een zoekmachine:

  • Een "doe" vraag betekent dat ze antwoord willen op een specifieke vraag die tot actie zou leiden. Bijvoorbeeld, de gebruiker wil een product kopen of een dienst boeken.
  • Een "weet" vraag betekent dat ze iets willen weten over een onderwerp. De gebruiker wil informatie verkrijgen, of het nu een eenvoudige of complexe vraag is.
  • Tenslotte zou een "ga" vraag een navigatievraag zijn, waarbij de gebruiker een specifieke website of locatie wil vinden door te zoeken op internet.

4. Site Structuur

Een andere Topical Authority strategie omvat de structuur voor metadata van een site, die helpt om een site beter te laten ranken.

Een sitestructuur moet SEO-indicatoren bevatten, zoals het gebruik van trefwoorden die uw inhoud beschrijven. Het is belangrijk om te onderzoeken welke trefwoorden het beste werken voor verschillende onderwerpsclusters en specifieke inhoudsstukken.

Contentmarketeers moeten trefwoorden opnemen in titels en metabeschrijvingen van elk inhoudsstuk op de site van het merk.

Het toevoegen van relevante links naar andere pagina's op uw site is een andere manier voor een merk om autoriteit op te bouwen.

En ten slotte, voor de sitestructuur, moeten merken een sitemap maken, zodat de landingspagina's en inhoud zinvol zijn voor de klantreis.

Conclusie

Zoals je nu ziet, is Topical Authority van het grootste belang voor de ranking van een site. En zoals we hebben besproken, kan het creëren van een effectieve Topical Authority strategie wat tijd kosten.

Onthoud, het is een marathon, geen sprint. Desalniettemin zijn linkbuilding en unieke, goed geschreven inhoud uitstekende manieren om organische site-autoriteit op te bouwen.

Ik hoop dat deze gids nuttig voor je is geweest. Topical Authority is een krachtig instrument om elke pagina op Google te ranken; weten wanneer je het moet gebruiken, zal je helpen hoger te ranken dan je concurrenten.

Om meer te weten te komen, bekijk onze andere bronnen over het opbouwen van SEO-strategieën en het creëren van site-autoriteit.

Bekijk hier onze bronnen over het bouwen van winnende SEO-strategieën.

Bekijk hier onze bronnen over het creëren van site-autoriteit.

Word dé autoriteit in uw branche in de ogen van de grote zoekmachines en bouw een ijzersterke voorsprong op!


© 2015 NickHaenen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.