Hoe komt je website in een hogere rank bij Google
Scoort uw website hoog in Google? In de top 10 van Google komen is moeilijker dan ooit. Een website of webshop is zeker niet voldoende. U wilt ook dat uw website hoog scoort in Google op zoektermen die belangrijk zijn voor uw bedrijf. Het gebruik van uw eigen merknaam is meestal eenvoudig om hoog te scoren op Google. |
1. Ontwerp eerst de mobiele website
Mobiel eerst: Google geeft prioriteit aan de mobiele versie van de site. Zorg ervoor dat uw website mobielvriendelijk en snel is. Een andere belangrijke factor voor Google is om de beste gebruikerservaring te bieden. In 2017 kondigde Google een verschuiving aan naar "mobile-first indexing" om zich aan te passen aan het steeds groter wordende zoekvolume op smartphones. Bedrijven moeten een SEO-vriendelijke mobiele website ontwerpen, waarbij ze eerst de zoekfunctie voor mobiel optimaliseren om de Google-ranglijst te maximaliseren en het bouncepercentage te minimaliseren.
2. Microsite ontwikkelen
Als uw bedrijf verschillende diensten aanbiedt die gesegmenteerd kunnen worden, kunt u microsites ontwikkelen om uw marketingboodschappen te vereenvoudigen en specifieke doelgroepen beter te bereiken en te aan te spreken. Een bedrijf dat zich bijvoorbeeld voornamelijk richt op de huishoudelijke, commerciële en industriële markten, kan voor elke afdeling een andere website maken. Dit zorgt voor een op maat gemaakte SEO-strategie. U kunt voor elke microsite speciale trefwoorden, aangepaste URL's en gerelateerde inhoud maken. Hoe professioneler uw bedrijf, hoe beter u kunt communiceren en uw doelgroep kunt bereiken.
3. Zet uw URL op een waardevolle website
Backlinks zijn links van een andere website naar jouw website. Backlinks kunnen een aanzienlijk positief effect hebben op het hoger scoren in Google, vooral wanneer deze sites veel verkeer ontvangen. Een effectieve manier om website-URL's op waardevolle websites te verkrijgen, is via artikelen op andere websites. Geef uw branche-inzichten en meningen op andere websiteblogs in ruil voor links naar uw website. Google ziet de organische en geloofwaardige manier waarop uw URL wordt weergegeven op externe websites. Google kijkt naar de kwaliteit en relevantie van backlinks.
4. Schrijf één keer per week een blog
Het is geen geheim dat hoe meer inhoud een website heeft, hoe hoger deze scoort in de ranglijst van Google. Websites doen dit meestal via een speciale blogpagina. Bloginhoud moet echter minstens één keer per week worden gepubliceerd, omdat dit aan Google aangeeft dat de site "actief" is en Google aanmoedigt om deze zorgvuldig te bekijken.
5. Gebruik long tail-zoekwoorden
Veel bedrijven gebruiken nog steeds zoekwoorden die uit één of twee zoekwoorden bestaan. Een strategie om grote merken online te verslaan, is het gebruik van long tail-zoekwoorden. Long-tail zoekwoorden hebben een hogere koopbereidheid omdat consumenten naar specifiekere zoekwoorden zoeken. Het schrijven van blogposts met long tail keywords voor je website is niet alleen goed. Dit geldt ook voor webwinkels: als u bijvoorbeeld online sportartikelen verkoopt, kunt u de vindbaarheid verbeteren door long tail zoekwoorden in uw websitetekst te gebruiken. Je zet bijvoorbeeld Nike sneakers op categorieniveau te koop en witte Nike sneakers op merchandise niveau. Omdat wanneer consumenten een zoekopdracht invoeren, Google zelf longtail-zoekwoordsuggesties zal geven, zodat ze worden aangemoedigd om deze zoekwoorden te gebruiken. Een groot voordeel van long tail zoekwoorden!
Voorbeelden van short tail en long tail zoekwoorden
- short tail: tafel
- Long tail: Zware eiken tafel
- Short tail: Grieks restaurant
- Long tail: Grieks restaurant in Brussel
- Short tail: Personal Computer
- Long tail: Personal Computer zwart
- Short tail: wandelschoenen
- Long tail: zwarte Adidas wandelschoenen
6. Zorg voor snelle toegang tot belangrijke informatie
Klanten verliezen snel hun interesse, dus het is belangrijk dat de waardevolle informatie op uw website (zoals uw producten, prijzen en contactgegevens) duidelijk en gemakkelijk toegankelijk is.
7. Zorg voor een snel ladende website
Pagina's die langer dan twee seconden nodig hebben om te laden, zorgen ervoor dat klanten vertrekken en naar uw concurrent gaan. Het kan ook een hoog bouncepercentage veroorzaken, wat uw positie in Google kan schaden.
8. Wijzig uw zoekwoorden
Het invoeren van dezelfde zoekwoorden op uw website kan een verleidelijke manier zijn om hoger in Google te komen. Google nam hier echter kennis van en bestrafte sites die dit deden. Het wordt aanbevolen om zoekwoordvarianten te gebruiken om ervoor te zorgen dat de inhoud van de zoekwoorden nog steeds relevant is. Een goede gratis tool is om woorden samen te voegen.
9. 1500 – 2000 woorden per pagina
Het is belangrijk dat Google voldoende inhoud op de site heeft om de relevantie ervan te doorzoeken en te analyseren. Waarde leveren. Maak uw inhoud de meest uitgebreide en bruikbare over dit onderwerp. Als je alle manieren hebt uitgeput om nieuwe inhoud te ontwikkelen, is het een verstandige benadering om de oude inhoud te recyclen met nieuwe alinea's en media (zoals afbeeldingen) - alles wat de oude pagina kan bijwerken, is goed.