Zoekmachine optimalisatie MKB
MKB ondernemers hebben in de afgelopen jaren steeds meer ontdekt wat een enorme groei aan leads en omzet Google kan opleveren als je er beter in gevonden wordt. |
Veel ondernemers hebben tegenwoordig dan ook wel gehoord van zoekmachine optimalisatie.Die groeitrend in zoekmachine optimalisatie voor MKB ondernemers volgde bijna traditiegetrouw op het gebruik van zoekmachine optimalisatie door de grote bedrijven. Online marketing is hip en groeit exponentieel. Bedrijven als bol.com of Apple lopen daarbij voorop en innoveren continu. Achter de voorhoede zitten de kleinere ondernemers. Het MKB probeert mee te gaan in de trend van online marketing, maar ook daarbij zijn er verschillen. De innovatieve ondernemers begonnen een jaar of 10 geleden al met zoekmachine optimalisatie, terwijl as-we-speak de laatste MKB ondernemingen pas volgen. Die innovatieve ondernemingen blijven de grote bedrijven echter op voet volgen en zijn dan ook, niet geheel verrassend, alweer een stapje verder. Veel bezoekers naar je website trekken met zoekmachine optimalisatie is namelijk leuk, maar wat als die bezoekers gewoon bezoekers blijven? Is er niet een manier om ervoor te zorgen dat meer van die bezoekers ook klanten worden?
Conversie optimalisatie en zoekmachine optimalisatie MKB
Jazeker, dat is er. Dit heet conversieoptimalisatie en hoewel dat misschien een ver van je bed show lijkt ben je er al wel degelijk mee bekend. Ooit op de website van booking.com, of coolblue.nl gezeten? Valt het je dan op hoe makkelijk je vindt wat je zoekt? Voel je je soms opgejaagd bij booking.com? Dat is conversieoptimalisatie. Hoewel niet álle bezoekers opeens klanten worden, kan conversieoptimalisatie toch een flinke omzetstijging betekenen. Stel, u heeft op jaarbasis 100.000 websitebezoekers. Als uw conversieratio dan 1% is, worden 1000 van die bezoekers klant. Als we, door middel van conversieoptimalisatie, die 1% kunnen omtoveren tot 2%, dan heeft u via uw website een verdubbeling van het aantal klanten. Veel sneller kunt u niet ondernemen.
Ga in zee met een professional
Om dat echt goed te kunnen doen heb je echter wel de juiste kennis en ervaring nodig. Die heb je hoogstwaarschijnlijk niet zelf in huis, maar kun je wel gemakkelijk inhuren. Inmiddels is er namelijk een handjevol online marketing bureaus dat naast zoekmachine optimalisatie ook conversie optimalisatie doet voor het MKB. Eén van die bureaus is Webstijl. Die huur je in als externe online marketing afdeling, tegen een eerlijke prijs. Zo loop je voor op de troepen, zonder eerst flink te moeten investeren in kennis. Extra klanten werven was nog nooit zo makkelijk. En goedkoop, want voor minder dan 0,25 FTE heb je al je eigen, persoonlijke online marketing afdeling. Het hele jaar door.