Hoe e-commerce je bedrijf digital verder kan helpen

Hoe e-commerce je bedrijf digital verder kan helpen

De kans is groot dat je de term e-commerce al eens bent tegengekomen, maar eigenlijk geen duidelijk idee hebt wat het nou precies inhoudt. Je kent de voordelen dan waarschijnlijk ook niet, terwijl e-commerce een hoop voor jouw bedrijf of dienst kan betekenen. Een samenwerking met een e-commerce bureau is dan ook geen slecht idee. In dit artikel leggen we uit hoe dat precies zit, waar e-commerce zich tot richt en hoe jouw bedrijf of dienst daarvan kan profiteren.



Wat is e-commerce?

Soms zijn de definities van termen gewoon een makkelijkere bewoording van de term. E-commerce staat voor electronic commerce en dan betekent eigenlijk gewoon elektronische verkoop. Natuurlijk wordt daar dan weer online of digitale verkoop mee bedoeld. Zo slaan we gelijk een bruggetje met de voordelen van e-commerce voor elk bedrijf of elke dienst die iemand aanbiedt. Tegenwoordig is iedereen gebaat bij het online aanbieden van zijn of haar producten en ook voor klanten is jouw bedrijf online makkelijker te vinden voor kennismaking, het opnemen van contact en natuurlijk het kopen van producten of diensten. Dat doe je bijvoorbeeld door middel van een webshop. Samengevat is e-commerce datgene dat jouw bedrijf online een succes kan maken.

Waar kun je terecht voor e-commerce?

In het bedrijfsleven is er vaak hulp te krijgen van een specialist of expert bij uiteenlopende dilemma’s of vraagstukken. Waar wil je heen met je bedrijf? Welke doelen wil je bereiken? Veel bedrijven of mensen die een dienst aanbieden hebben bijvoorbeeld de vraag hoe ze digitaal het beste aan de slag kunnen gaan. Gelukkig kun je ook voor e-commerce terecht bij een e-commerce bureau waar verschillende experts jouw bedrijf of jouw diensten digitaal naar een hoger niveau kunnen helpen. Een e-commerce bureau is gespecialiseerd in de verschillende takken van e-commerce. Dat wil zeggen dat er voor elk specifiek vraagstuk of dilemma een expert is die met jouw bedrijf aan de slag kan gaan. Jij laat weten welke digitale doelstellingen je wilt bereiken en de expert helpt deze te bereiken.

Welke soorten e-commerce zijn er dan?

Oké, je kunt dus met digitale dilemma’s terecht bij een e-commerce bureau. Maar dan is het misschien handig om te weten waar je binnen een e-commerce bureau het beste om hulp kunt vragen. Dat hangt natuurlijk volledig af van je doelstellingen. Misschien ben je net begonnen en heb je eigenlijk nog geen idee welke kant je digitaal gezien op wilt gaan met je bedrijf of dienst. Dan kun je bij een e-commerce bureau terecht voor digitale strategie. Maar het kan ook dat jouw webshop niet helemaal de bezoekers trekt die je zoekt of misschien wordt de webshop niet vaak genoeg bezocht. Dan kun je bij een e-commerce bureau terecht voor performance marketing. Wanneer je meer leads voor sales wilt genereren, ben je bij leadgeneratie aan het goede adres. Nu weet je wat e-commerce inhoudt en hoe je uit de voeten moet bij een e-commerce bureau.


© 2015 RVerdam, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.