Hoe haal je het meeste uit een logo?

Hoe haal je het meeste uit een logo?

Heb jij net een nieuw bedrijf opgericht? In dit artikel lees je wat je nodig hebt om vanaf de eerste dag de best mogelijke indruk achter te laten op klanten. We gaan het hebben over de inzet van professionele logo’s. Ja, jouw bedrijfslogo is in dit artikel het onderwerp van de dag. 

Ten eerste moet je goed begrijpen welk doel jouw logo in de markt zal dienen. Bedenk eerst goed waar jouw bedrijf voor staat en welke merkwaarden je belangrijk acht. Het logo moet alles gaan weerspiegelen wat je in gedachte hebt. Door op die manier na te gaan denken heeft een nieuw logo maken veel meer effect. 



Bouw een sterker merk op middels een uniek logo.

Met een goed ontworpen logo bouw je een sterke merkidentiteit op. Een sterkere merkidentiteit zorgt voor meer directe herkenning, bewondering en vertrouwen bij (potentiële) klanten. Vergeet nooit dat jouw merklogo het eerste gezicht van de identiteit van jouw merk weerspiegelt. Het is letterlijk het eerste en laatste wat iemand van jouw merk ziet. Hier kun je eenvoudig en snel jouw slag slaan, als je net even wat langer over het ontwerp nadenkt. Je kunt bijvoorbeeld met opvallende kleuren, lettertypen, beelden en vormen jouw doelgroep beter aantrekken. Het is dus verstandig om hier werk van te maken. 

Dring door tot diep in de geest van de klant.

Jouw merkidentiteit is het symbool dat jouw bedrijf identificeert bij de klant. Je dient jezelf te onderscheiden door iets anders te doen dan de concurrentie volgens Creativbloq.com. Zet een voet tussen de deur. Zorg ervoor dat je niet verdrinkt tussen de massa. Een logo beschrijft niet zo zeer de kwaliteit van de diensten die je levert, maar meer waar je voor staat. Een kwalitatief logo kan bijvoorbeeld uiten dat men professionele dienstverlening kan verwachten. Hou dus goed in de gaten of je logo daadwerkelijk de juiste merkwaarden weerspiegelt. Zo niet dan kan je weer terug naar de tekentafel. 

Zelf een logo maken of laten maken door een professional? 

Ik hoor mensen vaak zeggen: “maar dat kan ik toch makkelijk zelf’’?. Tja, als je een ervaren grafisch ontwerper bent dan kun je dat met een gerust hart zeggen. Indien je zelf weinig ervaring hebt, dan is het verstandig om dit uit te besteden aan iemand die hier veel beter is dan jij bent. Een professionele ontwerper combineert verschillende elementen, creatieve vaardigheden, en het vermogen om een gedenkwaardig merk symbool in de markt te zetten. Waarom zou je iets zelf willen doen, als je onzeker bent over het eindresultaat. Met de juiste grafisch ontwerper aan je zij kun je flinke stappen met je bedrijf. Ga alleen voor het best mogelijke! 



Facebook logo Twitter logo Google Plus logo
© 2015 nickpattel, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.