Geen woorden maar daden: hoe wordt jouw bedrijf een grote speler?

Geen woorden maar daden: hoe wordt jouw bedrijf een grote speler?

Er zijn vele factoren die van de ene onderneming een hit maken en van de andere een flop wegens een groot gebrek daaraan. Aan onderstaande zaken moet je bedrijf sowieso voldoen!



Wat doe ik precies?

Hans Anders: alleen de prijs is anders. Nee, dat is geen tikfout, dat was echt de slogan van het gelijknamige bedrijf. Natuurlijk begint die tegenwoordig met niet. En da’s maar goed ook, want jij moet je klant beter begrijpen dan wie dan ook, ook al verkoop je exact dezelfde producten als je meest geduchte concurrent. Onderscheid jezelf met scherpere prijzen, betere en snellere service en uitgebreide informatie over jouw producten en diensten. Door goed op de wensen van de klant in te spelen, kun je hem of haar onlosmakelijk aan jou verbinden.

Waar zit ik?

Hierover heb je het niet altijd voor het zeggen maar we gaan even uit van de ideale situatie. Dat is er namelijk eentje waarin je een bedrijfspand betrekt dat vanaf een centraal punt in het midden van de stad ofwel de snelweg direct te zien is. Om er zeker van te zijn dat mensen je bezoekadres weten te vinden - als je die hebt -, kun je in folders, brochures en je website dan ook maar beter een duidelijke routebeschrijving opnemen. Laat je klanten met behulp van borden en reclameposters in ieder geval weten dat ze in de buurt zijn.

Hoe ga ik met klanten om?

Serieus en voorbeeldig. Hebben ze een vraag? Dan heb jij het antwoord. Hebben ze een klacht? Dan zorg je dat de situatie verholpen wordt. Hebben ze een suggestie? Dan neem je die ter harte. Te allen tijde moet de klant zich serieus genomen voelen worden. Zo niet, dan gaan ze weer een deurtje verder. En dat wil je natuurlijk niet! Zorg daarom voor een fatsoenlijke klantenservice en een perfect functionerende en gebruiksvriendelijke website.

Hoe zien mensen mij?

Op alle fronten moet je zichtbaar zijn. Niet alleen met je bezoekadres en je website maar ook met je diensten en je huisstijl. Deze twee cruciale facetten moeten van de hoogste kwaliteit en bovendien onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Laat iedereen weten dat je bestaat, bijvoorbeeld door je logo en huisstijl op bedrijfswagens te laten prijken. En door deze op de doos te bedrukken die je standaard als verzendmateriaal gebruikt! Voor je het weet ben je een ware hit.


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo

Reageer op dit artikel



© 2015 AnnaGroeneveld, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.