Verpakkingen steeds belangrijker tijdens aankoopproces

Verpakkingen steeds belangrijker tijdens aankoopproces

Waar je vroeger naar de kruidenier ging en alles wat je bestelde in een bruine papieren zak mee naar huis kreeg, nu laten mensen zich bij een aankoop vooral leiden door de verpakking. Daar is nog onderscheid in te maken.



Hippe of mooie verpakking doet kopen

Het grootste deel van de consumenten koopt een product vanwege de verpakking en presentatie. Dat laat zien dat een verpakking er echt goed uit moet zien om met een product te kunnen scoren. De kunst hierbij is dat de verpakking zo goed mogelijk weergeeft wat het voor product is, wie de doelgroep is en de verwachtingen die de consument kan hebben. Remmert Dekker verpakkingen is één van de verpakkers die in deze behoeften kan voorzien. Investeren in goede verpakking betaalt zich terug in de vorm van meer verkopen. Dat is zakelijk gezien al een goede reden om eens te informeren.

Milieubewuste kopers willen een andere verpakking

De groep mensen die dagelijks actief bezig is om zuinig te zijn op het milieu en de natuur wordt steeds groter. Om deze doelgroep te bedienen, of in ieder geval te voldoen aan hun behoeften en wensen, zijn bijvoorbeeld CO2 neutrale verpakkingen of dozen van duurzaam karton een uitkomst. Je kunt deze duurzame oplossingen natuurlijk ook standaard inzetten, maar dat is wel wat duurder. Als het binnen de kernwaarden van je bedrijf past zou je dit soort verpakkingen ondanks de prijs toch goed kunnen gebruiken. Maar dat is een moreel punt.


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo

Reageer op dit artikel



© 2015 pdt, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.