Zo genereer je online leads voor je onderneming

Zo genereer je online leads voor je onderneming

Erg veel bedrijven zijn bezig met het genereren van zoveel mogelijk leads. Dit komt doordat zij door middel van deze leads mogelijk geld kunnen verdienen. Dit komt doordat leads veranderen in klanten. Het gevolg hiervan is dat veel bedrijven extra omzet genereren. Dit is natuurlijk het bestaansrecht van bijna iedere organisatie. Helaas vinden veel ondernemers het lastig om op een rendabele manier leads te genereren. Voorheen werden veel leads gegenereerd door middel van de grote billboards langs de grote wegen. Daarnaast ging een groot gedeelte van het marketingbudget naar een aantal andere dingen binnen de offline marketing. Daarentegen gaat nu een erg groot gedeelte van het marketingbudget naar online marketing. Ben je als ondernemer benieuwd hoe je meer leads kunt genereren? Dan kun je de volgende tips waarschijnlijk goed gebruiken.



Leads door middel van SEO

Sinds een aantal jaar zijn steeds meer bedrijven bezig met hun leadgeneratie door middel van SEO. SEO wordt ook wel Search Engine Optimalisation genoemd. Dit staat voor zoekmachine optimalisatie. Voorheen waren er maar weinig bedrijven bezig met het uitvoeren van hun zoekmachine optimalisatie. Bovendien weten veel bedrijven nog niet helemaal wat SEO nou eigenlijk is. SEO is een methode om hoger in zoekmachines, zoals Google en Bing te komen. Deze zoekmachines maken namelijk gebruik van een bepaald algoritme. Wanneer jij als bezoeker van Google een zoekterm invoert, is de kans groot dat de meest waardevolle sites bovenaan komen te staan.

Dit is natuurlijk ook exact wat Google wilt bereiken. Wanneer er slechte websites bovenaan zouden staan, zouden steeds minder mensen de zoekmachine gaan gebruiken. Hierdoor willen zij enkel en alleen de beste content bovenaan staan. Op deze websites wordt dan ook het vaakst geklikt. Sta je op de tweede pagina van Google? Dan is de kans klein dat er zoekverkeer vanuit Google op jouw pagina gaat komen. Om top de eerste pagina te komen moet je dus je een SEO tactiek bedenken en uitvoeren. SEO bestaat uit veel verschillende factoren en is erg ingewikkeld en tijdrovend. Gelukkig kun je de SEO als ondernemer laten uitvoeren door een online marketing bureau. Hierdoor kun jij je blijven focussen op je corebusiness. 

Adverteren op het internet

Een andere manier om aan leads te komen is het adverteren op het internet. Ben je een ondernemer en wil je graag meer leads genereren? Dan kun je dus kiezen voor SEO. Helaas is het nadeel van SEO dat hier veel tijd overheen gaat. Je kunt dus naast deze SEO ook eens kijken of je gebruik kunt maken van een advertenties. Als je leads wilt genereren kun je dit eenvoudig doen via Google, Linkedin, Facebook en Instagram.

Het voordeel van deze methodes is dat je exact uit kunt kiezen welke doelgroep je wilt aanspreken. Voornamelijk Facebook staat hier erg bekend om. Echter is het wel van belang om de juiste teksten aan jouw advertenties toe te voegen. Door middel van de juiste teksten kun je iedereen overhalen om jouw product aan te schaffen. Als je je wilt focussen op je corebusiness, kun je ook dit kun je laten doen door een online marketing bureau. 


© 2015 marske42, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.