Twitter voor bedrijven: Hoe kan een Twitter-account meer klanten ?
Honderden miljoenen mensen maken elke dag verbinding en delen dingen op Twitter. Dit is een geweldige kans voor bedrijven om bekendheid te krijgen en hun online zichtbaarheid te verbeteren. Trek nieuwe klanten aan en houd ze loyaal met software voor reputatiebeheer. |
Past Twitter bij mijn bedrijf?
Niet elk Social media platform is geschikt voor elke branche. Als u wilt weten of Twitter geschikt is voor uw bedrijf, moet u weten waar uw klanten hun tijd op sociale media doorbrengen. Volgens de officiële gegevens van veel diensten en zakelijke ondernemingen is het erg handig om diensten van derden te gebruiken om met Twitter te werken, bijvoorbeeld website van VolgersKopen helpt bij hoogwaardige promotie en het creëren van een up-to-date account met alle vereisten. Enkele vragen die je jezelf kunt stellen om te bepalen of Twitter iets voor jou is:
-
Zal Twitter nuttig zijn voor uw bedrijf?
-
Wat zijn uw doelen voor uw sociale media-accounts en kan Twitter deze bereiken?
-
Hoe kan Twitter kleine bedrijven helpen?
-
Hoe kan Twitter u helpen uw bedrijf op de markt te brengen?
-
Overweeg deze vragen terwijl u dit artikel doorneemt om u te helpen bepalen of Twitter voor u werkt.
Voordelen van het gebruik van Twitter voor bedrijven
Twitter heeft meer dan 300 miljoen actieve gebruikers en elke dag komen er meer nieuwe gebruikers bij zal uw bedrijf helpen contact te leggen met nieuwe doelgroepen en naamsbekendheid te vergroten. Hier zijn enkele geweldige voordelen die Twitter kan bieden aan elk klein bedrijf. De groei die Twitter zelf maakt voor klanten en ook voor uw bedrijf zijn significant en daar wilt u graag van mee gaan profiteren.
Twitter-advertenties voor bedrijven
Twitter heeft een aantal krachtige target-mogelijkheden met hun online advertenties waarmee u uw beoogde doelgroep kunt bereiken. Selecteer specifieke demografische gegevens en interesses voor uw potentiële doelgroep en geef uw advertenties alleen weer aan degenen die aan uw criteria voldoen.
Houd uw merk in de gaten
Met Twitter kun je merk vermeldingen volgen en zien wanneer mensen over je bedrijf praten. Dat zijn de perfecte profielen om verbinding mee te maken om je te helpen je aanwezigheid op sociale media te vergroten.
De belangrijkste reden dat bedrijven Twitter moeten gebruiken, is om in contact te komen met potentiële klanten en hun producten op de markt te brengen. Nadat u een profiel voor uw bedrijf heeft gemaakt, kunt u het Twitter-account gebruiken om nieuwe producten onder dat merk of die producten te introduceren. Nieuwe producten, vooral die welke uw klanten interessant vinden, winnen via dergelijke sociale netwerksites meer aan populariteit dan via de traditionele advertentiekanalen.
Communiceren met volgers
Met direct messaging en reageren op Tweets kun je direct met je volgers communiceren en je naamsbekendheid vergroten. Betrokken zijn op sociale kanalen is hoe u uw aanhanger kunt vergroten en uw bedrijf onder de aandacht van meer mensen kunt brengen. Kleine bedrijven die zich richten op een nichemarkt of mensen van een bepaalde locatie kunnen Twitter gebruiken om met hen in contact te komen. Niet alleen dat, bedrijven kunnen ook contact maken met hun bestaande klanten en met hen communiceren om meer te weten te komen over hoe het bedrijf of merk wordt gezien in de markt.
Zodra u volgers op Twitter heeft, moet u proberen een positieve relatie met hen op te bouwen om uw bedrijf te laten groeien. Hiervoor moet u zich inspannen om updates en tweets te plaatsen die uw klanten interessant en nuttig vinden. Houd uw direct marketing berichten over een verkoop of promotie tot een minimum beperkt, aangezien te veel marketing advertenties uw inspanningen om een positief imago op te bouwen kunnen belemmeren. Vermijd ook het verzenden van te veel tweets in een bepaalde periode, aangezien een dergelijke activiteit als spam kan worden beschouwd.
Leid verkeer naar uw website
Het delen van blogartikelen van uw website en zelfs het vermelden van uw website op uw Twitter-profiel zal meer verkeer naar uw website genereren. Twitter-gebruikers bekijken vaak de websites van de merken die ze op Twitter volgen om er meer over te weten te komen. Zien hoe Twitter uw bedrijf kan helpen? Ga verder om te leren hoe u uw bedrijf aan Twitter kunt toevoegen.
Nieuws reist online sneller dan via radio of tv. U kunt uw Twitter-account gebruiken om belangrijke aankondigingen te doen en nieuws te delen dat uw klanten zouden moeten weten. Hoewel een tv- of radio-aankondiging hetzelfde voor u kan doen, is Twitter goedkoper en wordt de boodschap in korte tijd naar miljoenen mensen overgebracht.
Wat te plaatsen op uw zakelijke Twitter-profiel
Uw zakelijke Twitter-profiel is nu ingesteld, dus het is tijd om als een gek te gaan tweeten en inhoud te delen. Tweets duren niet lang, dus het is belangrijk dat er iemand aan je Twitter-account is toegewijd om regelmatig voor je te tweeten.
De gemiddelde levensduur van een Tweet is minder dan 18 minuten omdat er een constante stroom van verse nieuwe inhoud is. Tenzij je Tweet tonnen of Retweets krijgt, zullen mensen hem waarschijnlijk niet meer zien na die periode van 18 minuten vanaf het moment dat je hem post. Dus blijf erbij!
Hier zijn enkele geweldige dingen voor uw bedrijf om te tweeten of te retweeten:
-
Nieuws uit de sector. Zoek op Twitter en retweet relevant nieuws uit de branche waarvan uw volgers op de hoogte moeten zijn
-
Foto's van nieuwe producten of diensten delen
-
Deel acties en kortingen (met foto's!)
-
Deel blogposts van je eigen website met een korte, pakkende beschrijving
Zorg ervoor dat je relevante en trending hashtags gebruikt om ervoor te zorgen dat je Tweets zichtbaar worden voor meer mensen
Of je nu een groot merk bent of een klein bedrijf, een gratis kortingsbon of freebie trekt altijd meer mensen aan. Een van de beste manieren om uw klanten te informeren over speciale kortingen en aanbiedingen van uw bedrijf, is door er een tweet over te plaatsen. Het weggeven van couponcodes en speciale aanbiedingen aan gebruikers die uw profiel volgen, kan ook een geweldige manier zijn om meer klanten aan te trekken en een online reputatie voor uw merk op te bouwen.
Stel vragen en voer peilingen uit
Retweet, Retweet, Retweet - we kunnen dit laatste niet genoeg benadrukken. Retweeten is de beste manier om meer volgers te krijgen en de aanwezigheid van uw bedrijf op Twitter te vergroten
Twitter is slechts een onderdeel van het verbeteren van de online aanwezigheid van uw bedrijf. Om uw online zichtbaarheid en uw klantenbestand te blijven vergroten, moet u een oplossing gebruiken zoals kan worden gedaan met reputatiebeheer software. Het helpt u bij het beheren van uw online beoordelingen en bedrijfsvermeldingen op meerdere sites