SEO uitbesteden, van groot belang voor kleine- en grote bedrijven

SEO uitbesteden, van groot belang voor kleine- en grote bedrijven

Voor veel bedrijven is het een logische stap om te investeren in zoekmachine optimalisatie. Zowel voor grote- als kleine bedrijven is er op Google een plek te winnen die jouw website nieuwe bezoekers, leads en klanten op kan leveren. Veel ondernemers komen hier echter niet aan toe. Zo zijn deze ondernemers vaak bezig met het runnen van hun bedrijf, of missen zij de kennis op het gebied van online marketing om hier echt stappen in te maken. Voor deze ondernemers zou het een logische stap zijn om te beginnen met SEO uitbesteden

 



Het uitbesteden van SEO gaat als volgt in zijn werking. Voorafgaand aan het project zal het online marketing bureau samen met jou de strategie bepalen. Zo heb jij natuurlijk kennis van de markt waar jouw bedrijf zich in begeeft. Het online marketingbureau heeft kennis van de middelen die nodig zijn om deze doelgroep online te bereiken.

1. Het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek.
In de eerste fase van het uitbesteden van zoekwoorden optimalisatie wordt dus vooral gekeken welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt om te zoeken naar de diensten die jij aanbiedt. Deze zoekwoorden worden onder verdeeld in een aantal verschillende fases. Zo kan het natuurlijk voorkomen dat jouw potentiële klanten niet direct een online aankoop doen, maar eerst meer informatie over de producten in willen lezen. Daarom is het verstandig om tijdens het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse zowel zoekwoorden te selecteren die gebaseerd zijn op het op doen van kennis en daarnaast zoekwoorden die koopgericht zijn.

2. Meetbaar maken van de resultaten.
In de wereld van online marketing is het mogelijk om alle resultaten online te meten. Dit gaat bijvoorbeeld met behulp van programma's als Google Analytics en Google Search Console. Deze programma's zijn door Google beschikbaar gesteld en zijn gratis te gebruiken. Daarom zijn deze programma's enorm populair bij online marketeers. Daarnaast is het altijd verstandig om jouw bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Via dit platform kun je je eigen bedrijfspagina inrichten op Google. Hierdoor kun je ook op lokaal gebied meer bezoekers naar je website halen. Ook deze gegevens zijn gemakkelijk meetbaar te maken. 

3. Het optimaliseren van de content op de website.
Een goed begin is de helft, maar bij de derde stap is het pas echt tijd om te beginnen. In deze fase gaat een online marketing bureau aan de slag met het optimaliseren van de on-page factoren op de website. Hierdoor wordt jouw website klaargestoomd voor een optimale SEO-score. Een hogere SEO score resultaat in veel gevallen in een verhoging van het aantal posities op de door jouw geselecteerde zoekwoorden.

4. Het optimaliseren van de off-page SEO factoren
De vierde stap van het uitbesteden van SEO is De vierde en laatste stap, komt van pas wanneer de eerste drie stappen met succes zijn afgerond. In de vierde stap is het tijd voor het online marketing bureau om andere websites te laten verwijzen naar de website van jouw bedrijf. Dit wordt linkbuilding genoemd. Linkbuilding komt voor in veel verschillende soorten. Zo zou je guest blogs kunnen schrijven op andere websites, of zou je ervoor kunnen kiezen om jouw bedrijf aan te melden bij verschillende bedrijfgidsen. 

Conclusie:
SEO uitbesteden is van grote waarde voor zowel kleine- als grote bedrijven. Wel is het goed om te weten hoe dit proces in zijn werking gaat. Daarnaast is SEO een proces wat vooral op de langere termijn (+ 12 maanden) resultaat op gaat leveren. Wanneer je liever resultaten op de korte termijn wil realiseren, dan zou je altijd het opzetten van een Google Ads campagne kunnen overwegen. 

 


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo

Reageer op dit artikel



© 2015 LapMarketing, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.