Heeft linkbuilding eigenlijk nog wel zin?

Heeft linkbuilding eigenlijk nog wel zin?

Google is constant aan het updaten. Dit betekent dat oude strategieën niet altijd meer werken. Linkbuilding is een van die brede onderwerpen, waar nog niet het laatste woord over gezegd is.



Heeft linkbuilding eigenlijk nog wel zin?

Onlangs zag ik de vraag voorbij komen:

Heeft linkbuilding nog wel zin?’

Tot een aantal jaar geleden was het zo snel mogelijk bouwen van zoveel mogelijk links namelijk een geweldige manier om snel bovenaan in Google te komen. Tegenwoordig lijkt het echter een stuk lastiger. Je zou zelfs bijna kunnen zeggen dat linkbuilding anno 2018 eigenlijk helemaal geen zin meer heeft. Je zou het bijna kunnen zeggen, want het heeft wel degelijk nog zin!

Waarom linkbuilding nog zin heeft

Op websites als Moz of searchengineland kun je nog steeds lezen dat linkbuilding zeker niet wegvalt tegenwoordig. Het klopt inderdaad dat het blind bouwen van startpagina’s niet meer werkt en dat Google slimmer is geworden. Dit vraagt dan ook om een ‘natuurlijke’ aanpak. De grote omslag ligt ‘m met name in de verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit. Waar je vroeger nog uit de voeten kon met ongerelateerde bulk links is dat vandaag de dag niet meer zo vanzelfsprekend.

Alles wat je doet moet op een zo natuurlijk mogelijke manier gedaan worden, zonder dat hier enige trucjes bij komen kijken. De beste manier om dit te doen, is door Google even weg te denken. Wanneer deze zoekmachine niet zou bestaan, wat zou je dan doen om aan bezoekers te komen.

Te veel mensen, inclusief linkbuilders, staren zich dood op wat Google zou vinden. Het gaat er echter om wat een normale ondernemer zou doen als hij/zij het internet zou opgaan. Dan kom je al gauw op sociale media, maar ook een regelmatig blog én natuurlijk de standaard linkbuilding.

Nieuwe linkbuildingmanieren

Wanneer je hier over nadenkt, schieten er als het goed is diverse manieren te binnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan reviewwebsites, social media en andere relevante websites, zoals bedrijvenpagina’s. Dit zou een goed begin zijn van een linkbuildingtactiek. Toch komt er veel meer bij kijken.

Wil je de autoriteit van jouw website uitbreiden, dan doe je er goed aan om dit uit te besteden aan een professional. Zij zorgen dat er op een verantwoorde manier autoriteit wordt opgebouwd voor jouw website. Zo’n professional is SAM Online Marketing. Lees direct verder over hun diensten als linkbuildingspecialist.


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo

Reageer op dit artikel



© 2015 Onno, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.