Review systeem

Review systeem

Klantbeoordelingen zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke review is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Daarom is het van belang om uw eigen reviewsysteem te beheren.



Veel consumenten lezen eerst de reviews die andere klanten achterlaten voordat ze overgaan tot aankoop. En geef ze eens ongelijk! De mening van anderen voorkomt vaak dat men een kat in de zak koopt en dat levert jou als online winkelier dus ook minder ontevreden klanten op. Klantbeoordelingen mogen dus zeker niet onderschat worden. Maar niet elke product- of winkelrecensie voegt daadwerkelijk iets toe. Dat kan komen doordat men meningen slecht onderbouwt, door fake reviews, door fraudeurs of door mensen die niet eens wat bij je hebben gekocht. Dit kun je gemakkelijk tegen gaan door zelf uw review systeem te beheren. Bij klanten zeggen kun je dat gemakkelijk doen zonder extra kosten.

Review Systeem

Je kunt gemakkelijk zelf klantenreviews verzamelen en uw klanten vragen naar een review middels een review verzoek. Deze review verzoeken gaan vaak via de mail maar kunnen ook automatisch na een bestelling. Je klanten zien dat een onafhankelijk derde partij dit voor u verzamelt waardoor een grotere vertrouwen ontstaat in uw bedrijf.


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo
© 2015 dijkhof, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.