Je eigen private label koffie ontwikkelen?

Je eigen private label koffie ontwikkelen?

Koffie is tegenwoordig niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk hot. Er zijn vele koffietentjes en het lijkt wel of er elke dag een nieuwe smaak op de markt komt. De standaard espresso, cappuccino en caffè Americano worden nog steeds gedronken, maar in mindere maten. Pumpkin spice iced cold foam macchiato en Caramel Light Frappuccino Blended Coffee zijn hier de oorzaak van. Er komen steeds meer smaken op de markt en mensen experimenteren met de verschillende smaken. Ook kan je een eigen private label koffie op de markt brengen. Hoe werkt dat?



Afname in kwantiteit

Je eigen private label koffie op de markt brengen kan gerealiseerd worden in drie stappen, namelijk: afname, smaak en verpakking. Bij de afname moet er nagedacht worden hoeveel je wilt afnemen in liters. Is dit enkel voor eigen gebruik of wil je het ook verkopen? In het begin een lagere afname en wanneer het bevalt een hogere afname? Alles is naar eigen wens in te vullen.

Smaak van de private label koffie

De smaak van private label koffie kent verschillende facetten. Niet alleen de smaak van de koffie telt, maar ook de aroma, mondgevoel en nasmaak. Dit kan allemaal gecreëerd worden tot de private label koffie die jij wilt hebben. Deze hele eigen blend is daarom dus zeer uniek.

Verpakking van jouw eigen product

Bij de verpakking voor jouw private label koffie kan je al je creativiteit kwijt. Dit is geheel naar eigen smaak te ontwerpen en te fabriceren. De verpakking is tevens het visitekaartje of de eye catcher, denk hier dus goed over na.

Een persoonlijke touch

Zoals hierboven duidelijk is geworden, kan alles naar smaak worden gemaakt. Over smaak valt niet te twisten en smaak is persoonsgebonden. Een persoonlijke touch hoort dus zeker bij een product als koffie.


© 2015 BrianA, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.