7 x nieuwe hotel trends

7 x nieuwe hotel trends

Nieuwe hotel trends: Waarom hotels inspelen op de laatste trends?

Hotels spelen altijd in op de laatste behoeftes en wensen van de gasten. Waar een hotel vroeger alleen een plek was om te overnachten wanneer je onderweg was, zijn hotels nu vele andere functies gaan vervullen. Want laten we eerlijk zijn, iedereen gaat weleens naar een hotel voor een weekendje weg / vakantie óf slaapt in een hotel vanwege werk. Omdat hotels weten dat gasten steeds veranderende wensen hebben, spelen ze hier zo goed mogelijk op in om te zorgen dat ze nieuwe gasten mogen verwelkomen en zo geld kunnen verdienen. Precies om die reden is het belangrijk de laatste trends te weten en er op in te spelen.

 



Invloed van trends

Trends zijn altijd onderhevig aan verandering. Ze bewegen mee met nieuwe ontwikkelingen of ze veranderen door nieuwe maatschappelijke normen. Zo heeft het Corona virus ook invloed gehad op de nieuwste trends in de hotels. Wie het beste inspeelt op trends, kan zijn omzet verhogen en de concurrentie voorblijven. Dat is de invloed van trends op het dagelijkse leven en de business. 

 

1) Strengere hygiëne eisen

Hotels hadden altijd al schoonmaakprotocollen, echter na het Coronavirus is het voor gasten nog belangrijker om de zekerheid te hebben dat hotels zich aan schoonmaakregels houden en hygiëne goed onderhouden en respecteren. Dus het stelselmatig reinigen van deurknoppen, sleutels en sleutelkaarten schoonmaken en zelfs garanties over de schoonmaak van kamers en publieke ruimtes. 

2) Duurzaamheid 

Het gebruik van lokale producten, voorkomen van plastic, recyclen wat gerecycled kan worden en elektrische auto’s aantrekken door het aanbieden van een laadpaal bij het hotel. Gasten zijn bewuster bezig met het milieu en stemmen de keuze voor een hotel af op hoe energieneutraal of circulair een hotel is. 

3) Staycations are here to stay

Vakantie in eigen land, een nachtje weg in eigen omgeving of zelfs een weekend doorbrengen in je eigen stad. De ‘Staycation’ zal blijven. Doordat mensen minder vaak en minder ver gaan reizen maar wel de behoefte hebben om er even tussenuit te gaan zal de staycation een blijvend fenomeen worden.

4) Eten afhalen en bezorgen gaat door, ook morgen

Restaurants die de mogelijkheid zijn gaan bieden om eten af te halen of te bezorgen gaan daarmee door. Je favoriete burger zullen ze thuisbezorgen, maar ook dat luxe driegangendiner met filmpjes over hoe je het thuis moet bereiden blijft bestaan. Een absolute win-win.

5) Allemaal digitaal

De aankomst in het hotel al van tevoren online voorbereiden en de hotelkamer openen met de digitale sleutel op je telefoon. We gaan allemaal digitaal. De goede service van hotels zal meer via chat services en messaging plaatsvinden. 

6) Gezond leven

Hotelgasten zijn bewuster met hun gezondheid bezig en willen tijdens een verblijf in een hotel zich ook gezond blijven voelen. Een fitness, zwembad of sauna is belangrijk voor gasten voor de ontspanning en de inspanning. Daarnaast wil de moderne hotelgast gezonde opties hebben om te kunnen eten en drinken.  

7) Adieu ontbijtbuffet

Iedereen kent het, zo’n ontbijtbuffet waar genoeg eten ligt om de lokale voedselbank een week van te laten eten en waarvoor je een prijs moet betalen alsof je een driegangendiner gaat eten. Jarenlang waren ze voor de hotelgast een belangrijk facet van de overnachting. Maar door een beter bewustzijn over voedselverspilling en meer realiteit gaan we voortaan gewoon bestellen wat we willen eten. Thuis zet je tenslotte ook niet steeds alles wat in de koelkast en de voorraadkasten staat op tafel…

Veel plezier in de nieuwe hotels, we vertrouwen erop dat hotels die deze trends volgen voldoen aan je verwachting als gast. Oftewel, veel plezier in “Hotel 2.0”.

 


© 2015 TinyT, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.