Marketing trucs

Marketing trucs

Wij als consumenten kunnen precies bepalen wat wij zelf kopen. Althans, dit denken wij. Heel veel dingen zijn namelijk zo gemaakt dat je wel word verleid om het toch te kopen. Het beste is dan ook om goed na te denken voor dat je iets koopt. Er zijn namelijk een hele hoop marketing trucs.



Opvallend

Een van de belangrijkste marketing trucjes is toch zeker weten wel dat je moet opvallen tussen de andere producten. Als jij bijvoorbeeld met jouw dochter in de winkel loopt en zij ziet iets van Dora, dan wilt zij dat heel erg graag hebben. Dit komt omdat er Dora op staat. Verder is er niets anders aan deze koekjes. Het enige verschil is dat er Dora op staat.

Dit gaat ook bij oudere mensen zo. Wanneer er bijvoorbeeld een dier als mascotte is van het merk, dan zal jij dit merk een stuk makkelijker herkennen dan een ander merk. Hierdoor onthoud jij het merk. Je gaat er aan terug denken en je weet deze veel makkelijker terug te halen dan de andere merken. Veel mensen kiezen voor makkelijk. Je komt dan alweer snel bij dat merk terecht en je koopt dat merk dan ook een stukje sneller dan een ander merk. 

Sales

Heel veel grote bedrijven kiezen er ook voor om iets tijdelijk even in de sale te gooien. Ze gooien iets in de sale, zodat jij het gaat kopen. Wanneer jij het gaat kopen en het blijkt een goed product te zijn, dan ga jij het daarna weer kopen. Je koopt het dan weer, maar niet in de sale. Het houd dus eigenlijk in dat je meer gaat betalen voor iets wat je juist in de sale wou gaan kopen.

Verder is het bij sommige bedrijven ook het geval dat het sales lijkt, maar het ondertussen helemaal niet is. Deze producten hebben namelijk altijd al die prijs gehad. Omdat er een ander soort sticker op zit, gaan mensen er toch naar kijken. Als er een andere sticker op zit ga je het product ook een heel stuk sneller kopen. Zo word je eigenlijk wel een klein beetje opgelicht waar je bij staat. 

Boven in het schap

Als je winkelt heb je een bepaalde oog hoogte. Wanneer jij dus kijkt zie je eigenlijk direct deze producten. Pas als je verder kijkt zal jij andere producten zien. Vaak staan dan ook de duren producten op ooghoogte. Dit noem je ook wel de A merken. De merken die wij allemaal kennen.

Wanneer je iets verder gaat kijken zal je al snel zien dat er nog een hele hoop andere producten staan. Als je niet verder kijkt koop je al snel het dure en heb je veder eigenlijk geen keuze om iets goedkoopst te kopen.


Facebook logo Twitter logo Google Plus logo

Reageer op dit artikel



© 2015 Jzuidema, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de auteur. Zonder toestemming van de auteur is vermenigvuldiging verboden.